LACOSTE Minecraft digital fashion (image courtesy Lacoste)
Fashion x Games -tapahtumassa 31.1.2024 esitellään Suomen pelialan ja muotialan huippujen nykyistä yhteistyötä. Ilmoittaudu mukaan 23.1. mennessä.
Fashion x Games -tapahtumassa esitellään Suomen pelialan ja muotialan huippujen nykyistä yhteistyötä. Lisäksi keskustellaan siitä, minkälaisia mahdollisuuksia alat näkevät jatkossa yhteistyölle ja millaisia yhteistyömalleja brändit voisivat luoda. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja verkostoitumaan!
Tapahtuman kieli on englanti.
Missä ja milloin
G-Livelab, Yrjönkatu 3, Helsinki sekä livestriimi 31.1.2024 klo 14-16
Ilmoittaudu tästä 23.1.24 mennessä / Register here
Ohjelma
14:00 – 14:15 Avaussanat: Marja-Liisa Niinikoski, Suomen Tekstiili ja Muoti ry ja KooPee Hiltunen, Neogames ry
14:15 – 14:35 Mikael Haveri, Brand Director, Housemarque Ltd: Selene space suit from Returnal. From 2D to real life materials.
14:35 – 14:55 Thomas Puha, Communications Director, Remedy Entertainment ja Totti Nyberg, Chief Creative Officer, Manna & Co: Alan Wake 2 yhteistyömallisto
14:55 – 15:15 Katri Chacona, Head of Brand Licensing, Rovio Entertainment Corporation: Angry Birds lisensointi ja muotialan yhteistyö
15:15 – 16:00 Paneelikeskustelu: Yhteistyön mallit ja tulevaisuuden näkymät. Moderaattori: KooPee Hiltunen, Neogames ry
Ohjelman jälkeen mahdollisuus vapaamuotoiseen verkostoitumiseen G Livelabissa.
Tapahtumaa on mahdollista seurata livestreamin välityksellä ja tallenne tulee jälkikäteen ilmoittautuneiden käyttöön.
Muoti x Peli - taustaa
Lisensointi pelialan ja muotialan välillä on yhä kasvava trendi, jossa molempien alojen vahvuudet yhdistyvät taloudellisesti hyödyllisiksi kumppanuuksiksi.
Pelialan brändit hyödyntävät muotialan asiantuntemusta tuottaakseen fyysisiä vaatteita ja asusteita, jotka perustuvat suosittuihin pelihahmoihin ja -maailmoihin.
Muotialan brändit voivat käyttää pelialan alustoja uusien mallistojensa esittelyyn ja markkinointiin, tuoden samalla muotia virtuaaliseen maailmaan.
Yhteistyö avaa uusia markkinoita ja tavoittaa potentiaalisesti laajoja yleisöjä, joita perinteiset lähestymistavat eivät välttämättä tavoita. Yhteistyö luo parhaimmillaan myös ainutlaatuisia tuotteita, jotka yhdistävät molempien alojen estetiikkaa ja tarinankerrontaa, vahvistaen brändien tunnettuutta ja vetovoimaa eri kohderyhmien keskuudessa.
Kansainvälisesti muotitalot ovat viime vuosina alkaneet kiinnostua yhä enemmän pelibrändeistä. Olemme nähneet, kuinka tunnetut muotibrändit, kuten Louis Vuitton, Balenciaga, ja Gucci, ovat tuoneet luomuksensa digitaaliseen pelimaailmaan.
Monet nykyiset pelit, kuten Minecraft, Roblox tai Fortnite, ovat muuttuneet digitaalisiksi ajanviettopaikoiksi, joissa pelaajat tapaavat toisiaan ja viettävät aikaa keskenään. Pelimaailmoissa on tarjolla digitaalisia asusteita ja tarvikkeita, joilla pelaajat ilmaisevat omaa identiteettiään tai statustaan.
Trendi heijastaa nuorempien sukupolvien tapaa ajatella elämäänsä kokonaisvaltaisesti, yhdistäen fyysisen ja digitaalisen maailman. Tulevaisuudessa näemmekin varmasti yhä enemmän pelialan ja muotialan yhteistyötä mielenkiintoisen ja näyttävän käyttäjäkokemuksen luomiseksi.
Tapahtumassa keskitytään kartoittamaan Suomen pelialan ja muotialan nykyistä yhteistyötä ja visioimaan tulevaa. Tule kuuntelemaan, minkälaisia uusia mahdollisuuksia pelien maailma voi avata Suomen muotialalle!
Lisätietoja
Kati Nuora kati(at)creativeexport.fi (tapahtumaan ja sen sisältöön liittyvissä asioissa)
Aleksandra Prami, aleksandra.prami(at)stjm.fi (ilmoittautumiseen liittyvissä asioissa)
Järjestäjä Suomen tekstiili & muoti ry