Suomalaista muotia on viime vuosina esitelty muun Firenzen Pitti Uomo -messuilla, jossa VAIN järjesti näytöksen tammikuussa 2023. Kuva: Astra Marina Cabras.
Suomalainen muoti on ottanut isoja askelia kansainvälisessä markkinassa viime vuosina. Creative Finlandin ja Juni Communicationin webinaari avaa taustoja strategian, rahoituksen, myynnin ja kansainvälisten muotiviikkojen kokemuksen kautta.
Suomalainen luovuus on kiinnostanut kansainvälistä mediaa vuosia. Pitkäjänteinen työ Aalto-yliopiston muodin laitoksen suunnittelijakoulutuksessa näkyy paitsi Aallon kansainvälisessä arvostuksessa muotikouluna myös suomalaissuunnittelijoiden menestyksessä ulkomailla.
Seuraava askel on muodin kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen.
Aihetta käsittelevä webinaari on Creative Finlandin ja Juni Communicationin yhteistyötä. Martta Louekarin ja Miia Kosken perustama viestintä- ja bränditoimisto Juni Communication on keskittynyt suomalaisen muodin, muotoilun ja arkkitehtuurin PR- ja vientityöhön.
Juni-kaksikon kädenjälki näkyy muun muassa Pitti Uomo -yhteistyössä, suomalaisten näkyvyydessä Kööpenhaminan muotiviikolla sekä kansainvälisessä mediassa ja tietysti heidän perustamassaan Fashion in Helsinki -muotitapahtumassa, joka tekee Helsingistä aina toukokuussa eurooppalaisen muotikaupungin.
Kansainvälinen kasvu ja verkostojen rakentaminen muotialalla -webinaarissa Junin toimitusjohtaja Miia Koski haastattelee kolmea suomalaisen muotialan osaaja. Aiheina käsittelyssä ovat kaikki kansainvälisen kasvun rakennuspalikat: strategia, rahoitus, myynti sekä käytännön kokemukset ja opit kansainvälisiltä muotiviikoilta.
Webinaari järjestetään 15. toukokuuta kello 10.00 - 11.30. Voit ilmoittautua webinaarin tämän artikkelin lopussa olevasta linkistä!
Puhujat:
Mikko Kalhama, toimitusjohtaja, Nordsalt
Kansainvälisen kasvun avaimet
- Strategian ja johtajuuden kehittäminen yrityksessä
- Kansainvälistymisen rahoittaminen
Nordsaltin toimitusjohtaja Mikko Kalhama on arvostettu liikkeenjohdon konsultti, strategian huippuosaaja sekä muodin ja designin rahoituksen asiantuntija. Hänellä on vuosien kokemusta ja menestystä yritysten kehittämisestä, kansainvälistymisestä ja myös kasvua hakevien suomalaisyritysten hallitus- ja johtotehtävistä. Kalhaman osaaminen on poikkeuksellisen laajaa ulottuen designista pelialalle.
Juha Latvala, toimitusjohtaja, Sasta
Sastan kansainvälistymispolku ja opit vuosien varrelta
- Myyntiverkoston rakentaminen
- Myyvän malliston rakentaminen
Juha Latvalalla on yli kahden vuosikymmenen mittainen ura tekstiilialalta, jossa on toiminut erilaisissa tehtävissä niin Suomessa kuin ulkomailla. Latvalalla on kokemusta monien kansainvälisesti tunnettujen brändien parista, tunnetuimpana esimerkkinä Canada Goose. Viimeiset vuodet Latvala on toiminut kaupallisena johtajana Sasta Oy:llä. Hänen osaamisensa ja kokemuksensa kattaa laajan näkökulman kansainväliseen brändi- ja tekstiililiiketoimintaan.
Roope Reinola, toimitusjohtaja, VAIN Fashion Group
Myynti verkostojen kautta ja yhteisön rakentaminen
- Droppien kautta myyminen omalle verkostolle
- Opit kansainvälisiltä muotiviikoilta
Roope Reinola on muotibrändi VAIN:in toimitusjohtaja ja toinen perustaja. Hän on toiminut pitkään luovilla aloilla erilaisissa projekteissa keskittyen kaupallistamisen haasteisiin, luovaan konsultointiin, strategian ja liiketoiminnan kehittämiseen sekä luovien alojen yritysten välisen yhteistyön vahvistamiseen.
Haastattelijana toimii Juni Communicationin Miia Koski.
Ilmoittaudu webinaariin tästä!