Business Finland kokosi digitaalisen kaupan pk-yrityksille perusteellisen vastuullisuusoppaan. Sustainability playbook tarjoaa kaivattua kättä pidempää liiketoiminnan kehittämiseen kestäväksi ja kannattavaksi.
96 prosenttia Business Finlandin pk-asiakasyrityksistä näkee saavansa bisneshyötyjä kestävän kehityksen integroimisesta osaksi liiketoimintaa, selviää Business Finlandin yrityskyselyssä. Kuitenkaan peräti 81 prosenttia vastanneista yrityksistä ei tiedä miten tämä toteutettaisiin.
Tähän haasteeseen vastaa Business Finlandin Experience Commerce -ohjelma, joka on julkaissut toimialakohtaisen vastuullisuusoppaan digitaalisen kaupan yrityksille.
Sustainability playbook -opas auttaa yrityksiä ottamaan vastuullisuuden osaksi strategiaa ja kilpailukyvyn kehittämistä.
Kattava ja konkreettinen opas
Sustainability playbook kerää yhteen sisällöt, työkalut ja yritysesimerkit vastuullisen kuluttajakaupan arvoketjun, strategian ja markkinoinnin näkökulmista.
Sisältöä ovat olleet tuottamassa ja kommentoimassa ohjelmatiimin lisäksi kestävän kehityksen asiantuntijat ja tutkijat sekä digitaalisen kaupan yritykset ja kaupan alan sidosryhmät.
Mitä se sisältää?
Sustainability playbook auttaa saamaan selkoa vastuullisuuden eri ulottuvuuksista, esittelee konkreettiset askeleet matkalla kestävään liiketoimintaan ja auttaa luomaan kilpailuetuja kestävyydestä.
Ajattelu- ja suunnittelutyötä helpottamaan on laadittu runsaasti työkaluja ja harjoituksia, joiden avulla saadaan tuloksellisia keskusteluja ja suuntaviivoja päätöksenteon tueksi. Sustainability playbook oheisaineistoineen on ladattavissa pdf-muodossa Business Finlandin materiaalipankista.
Lataa digitaalisen kaupan alan yritysten vastuullisuusopas Sustainability playbook ja erillinen työkirja täältä.
Tutustu Experience Commerce -ohjelmaan
Lue myös:
9 tulevaisuuden kasvumahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua