Elsa Ervasti. Kuva: Katariina Haikala.
Luovien alojen ammattilaisille on tarjolla Humakissa mittavasti koulutusta myyntiin, brändäykseen ja osaamisen tuotteistamiseen. Osaamista otetaan haltuun uusilla mikrokursseilla, verkkokursseilla sekä Creven valmennusohjelmassa. Maksuttomat, lyhyet mikrokurssit luovien alojen ammattilaisille on ketterä tapa tutustua uuteen aiheeseen.
Vinkkejä pitchaukseen ja käytännön myyntitaitoihin
Ensimmäisenä myyntiteeman tarjonnasta on julkaistu pitchaustaitojen mikrokurssi, joka on saatavina maksutta kaikille. Mikrokurssin asiantuntijana toimii pitchausvalmentaja, luovien alojen yrittäjä Elsa Ervasti.
Ervasti on tiivistänyt pitchausvalmennusten keskeiset asiat mikrokurssille neljään teemaan: pitchauksen merkitykseen, esityksen rakenteeseen, esittämisvarmuuteen sekä työelämän pitchaustilanteisiin.
Elsa Ervastin mukaan luovan alan tekijöiden keskeisimmät haasteet liittyvät oman osaamisen ja luovan idean – tuotteen tai palvelun – erottamiseksi toisistaan. On osattava vetää rajoja taiteilijan, luovan alan tekijän, henkilöbrändin, idean, palvelun ja tuotteiden välillä. Osaaminen on eri asia kuin idea. Ideoita voi olla monillakin, mutta toteutus vaatii luovaa osaamista.
”Pitchaustaitojen harjoittelu on erityisen tärkeää luovien alojen tekijöille, sillä heillä on mahdollisuus skaalata osaamistaan eri toimialarajojen yli ja hyvällä pitchillä on helpompi saada uudet asiakkaat ymmärtämään millaista tuotetta ja palvelua yhteistyössä voidaan toteuttaa,” kuvaa Ervasti aiheen tärkeyttä.
Lue lisää ja kirjaudu ensimmäiselle mikrokurssille: www.creve.fi/persoona-peliin-luovien-alojen-myynnissa/.