Giglen OMA-hanke kysyi, ja yli 1000 luovan alan ammattilaista ja heidän asiakastaan kertoivat, mitä palveluita he myyvät, ostavat ja välittävät – ja mistä kanavista!
Tämä poikkeuksellisen laaja kysely kattaa sekä julkisen että yksityisen puolen toimijat, ja piirtää selkeän kuvan luovan alan tulevaisuuden kasvumahdollisuuksista.
Kyselyssä kartoitettiin luovan alan palveluiden nykytilanne ja kehityshalu digitaalisessa ympäristössä. Teemat käsittelivät kysynnän ja tarjonnan kohtaamista, tulevaisuuden visioita, asenteita ja digikyvykkyyttä. Kysely toi esiin kiinnostavia lukuja:
- 75 % vastaajista oli sitä mieltä, että puhe rahasta ei vie taiteen uskottavuutta pois.
- 80 % tilaajista ostaa palvelut suoraan yksittäisiltä tekijöiltä.
- 75 % luovan alan tekijöistä voisi panostaa enemmän myyntiin ja markkinointiin.
- 38 % hyödyntää tekoälyä työssään.
Haluatko olla ensimmäisten joukossa kuulemassa selvitystyön tuloksia? Ilmoittaudu tuloswebinaariin!
Kenelle?
Webinaari on suunnattu:
- yksittäisille luovan alan tekijöille ja yrityksille
- luovan ja kulttuurialan organisaatioille
- palveluiden välittäjille
- palveluita tilaaville
- päättäjille
Milloin?
Tiistaina 8.10. Klo 12-13
Missä?
Webinaari pidetään Teamsissä. Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä. Ilmoittautuneille jaetaan tallenne tapahtuman jälkeen.
OMA-hanke on opetus- ja kulttuuriministeriön ja Next Generation EU:n tukema kaksivuotinen hanke, jossa kehitetään luovan alan palveluiden digitaalista myyntiä ja välittämistä.
Lisätiedot: Salli Raeste, OMA-hanke,salli(at)gigle.fi, 050 324 6768